دوشنبه، فروردین ۲۹، ۱۳۹۰

نافرمانی مدنی : هموطنان! پرداخت نکردن قبوض را جدی بگیریم

دیروز مطلع شدم کل همسایه های مجتمع 9 واحدی که عمویم در آن زندگی می کند (در کرج) تصمیم گرفته اند قبض های گاز این دوره را پرداخت نکنند، قبض گاز عموی بازنشسته ام که تنها زندگی می کند دوره پیش 130 هزار و این دوره 100هزار تومان آمده ! و قادر به پرداخت آن نیست.

همچنین از یکی از دوستان شنیدم که در ابهر مردم قبض های گاز را جمع آوری و داخل گونی ریخته و به نشانه ی اعتراض به گردن سگی آویخته اند!

از قزوین و برخی شهرهای شمال هم خبر های موثقی هست که مردم شیشه های شرکت گاز را شکسته اند.

قبر امام خمینی پر از قبض های گاز شده که برخی بر روی آن نوشته اند : امام خودت گفته بودی مجانی می کنیم!

ما هنوز قبض گازمان در این دوره نیامده، سری قبل 400 هزار تومان آمد اما این دوره قصد داریم پرداخت نکنیم.

دوستان! این موضوع را جدی بگیریم؛ اگر هر بار تعداد بیشتری از هموطنان به این اقدام یعنی تحریم و پرداخت نکردن قبض های نجومی گاز (و برق در آینده) دست بزنند حکومت کاری از دستش بر نمی آید و ضربه ی سنگینی برایش محسوب می شود.

هر چه میزان مشارکت افراد و خانواده ها به این تحریم بیشتر شود؛ حکومت، ضعیف تر و سرنگونی اش نزدیک تر می شود. چرا باید در کشوری که رتبه ی دوم گاز در دنیا را دارد چنین به مردم فشار بیاید. به غیر از یک عده ی محدود، اکثریت مردم از این قیمتهای چندین ده برابری، شوکه شده اند و دریافت یارانه هم دردی از آنان دوا نمی کند.

مجتمع ها و آپارتمان ها خیلی راحت تر می توانند با یکدیگر هماهنگ کنند و دست به تحریم بزنند.

حال که حکومت اکثر راه ها را برای اعتراض مسدود کرده، این شیوه نافرمانی مدنی بهترین حربه علیه دیکتاتور است. در سال جهاد اقتصاد؛ باید بر علیه زور و بی عدالتی حکومت، جهاد کرد.

۲ نظر:

  1. بهترین کار همینه، حکومت از پا درمیاد. پخش کنید بین همه.

    پاسخحذف
  2. بله دوست عزیز
    یکی از راههاش شعار نویسی روی اسکناس/ دیوار/ صندلی های اتوبوس/ و غیره و پخش تراکت هست
    بامداد

    پاسخحذف