پنجشنبه، اسفند ۲۷، ۱۳۸۸

مهدی کروبی: مگر این نظام ملک طلق افرادی خاص است که هرکاری دلشان خواست بکنند

مهدی کروبی، دبیر کل حزب اعتمادملی و از رهبران جنبش اصلاحات، امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی، دفتر سیاسی و شاخه جوانان جبهه مشارکت، ضمن یادآوری کشتار، بازداشتها و حوادث خونین بعد از انتخابات ریاست جمهوری و«تلخ» خواندن سالی که گذشت، مجددا تاکید کرد:« بنده اعلام می کنم که این دولت مستقر است و مسئولیت دارد و باید پاسخگوی مردم باشد هر چند مشروعیت ندارد و قانونی نیست چون رای مردم را نگرفته است ».

گزیده ای از سخنان شیخ مهدی کروبی:

مگر این نظام ملک طلق افرادی خاص است که هرکاری دلشان خواست بکنند و امنیت روحی و روانی و مادی را از دیگران سلب کنند؟ و آدم از اینها نتاثر و متاسف می شود .

اگر در زمان شاه شعبون بی مخ، دیگران را می زد از اراذل و اوباش بود اما اینها با همان عمل، حزب الله هستند؟ واقعا آدم متاثر و متاسف می شود که اینها از همه مفاهیم و معانی دینی استفاده ابزاری می کنند و آنها را وارونه نشان می دهند و با این روشها جمهوری اسلامی با آن پشتوانه عظیم مردمی به این روز سیاه افتاده است .

برای اینکه معلوم شود حق با کیست و اکثریت مردم با کدام نظر و دیدگاه همراهی دارند اجازه بدهند ما یک تجمع و راهپیمایی برگزار کنیم . بله با زور و قلدری می شود مردم را ساکت و کنترل کرد اما اداره نه .

در زمان انقلاب که بی بی سی اخبار را انتشار می داد و بگونه ای به پیشبرد انقلاب کمک می کرد اشکالی نداشت اما حالا انتشار اخبار اشکال دارد؟ اگر اینگونه استدلال شود پس باید حق را به شاه داد که می گفت انقلاب را بی بی سی راه انداخت و وحدت ارتجاع سرخ و سیاه ، چطور حرفهای شاه نادرست بود اما حرفهایی که با همان منطوق و محتوا از زبان شما گفته می شود درست است؟

ما اعلام کرده و می کنیم که خواستار اجرای همین قانون اساسی هستیم چون خیلی ظرفیت دارد که مغفول مانده است و برخی اصول و بطور خاص اصولی که در فصل حقوق ملت آمده است در اجرا به فراموشی سپرده شده است منتهی آقایان می خواهند با عدول از قانون و با تکیه بر زور و چماق و تهمت امور را به پیش ببرند تا قدرتشان حفظ شود .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر