جمعه، بهمن ۰۲، ۱۳۸۸

چهار راز رسیدن به شادی و آرامش

راز اول: با خدا ارتباط برقرار کنید

راز دوم: از آنچه هستید راضی باشید

راز سوم: مثبت فکر کنید

راز چهارم: بر ارامش درونی تمرکز کنید

..................................................................................................................................................................

مثبت فکر کنید:

یاد بگیرید که احساس هایتان را از طریق افکار مثبت مهار کنید. به دقت افکارتان را زیر نظر بگیرید و هنگامی که یک فکر منفی هجوم می آورد خودتان را وارسی و به جای آن یک فکر مثبت جایگزین کنید.

ذهن مثبت، افکار مثبت را به خود جلب می کند (قانون جذب). به خاطر داشته باشید که جهان کائنات به نیات ما پاسخ می دهد. افکار و عقاید ما به صورت انرژی از وجودمان ساطع می شود. راز توفیق، آن است که میزان انرژی خود را در جهت مثبت و صعودی افزایش دهیم و برای خود و دیگران همیشه بهترین ها را بخواهیم، چرا که حتی اگر در مورد دیگران نیت بد و منفی داشته باشیم آثار مخرب آن گریبانگیر خودمان می شود.

چه زیباست که بهترین نیات و آرزوها و افکار را برای خود و دیگران داشته باشیم تا به اوج آرامش و شادی برسیم. راز توفیق آن است که میزان انرژی خود را در جهت مثبت و صعودی افزایش دهیم و برای خود و دیگران همیشه بهترین ها را بخواهیم.

.....................................................................................................................................................................

بر آرامش درونی تمرکز کنیم:

در دل توفان هم آرامش نهفته است. مهم نیست که در هر زمانی چه اتفاقی بیفتد، هرچه مسائل به نظر، مشکل و پردردسر بیاید و هر چه قدر که بخواهیم کارهای زیادی را در آن واحد انجام دهیم، باید فقط به خلوتگاه درون خویش برگردیم و آرامش درونی پیدا کنیم. برای دسترسی به خلوتگاه درونی، چشم هایتان را ببندید و روشنایی آرام و ملایمی را دردرون خود تصور کنید؛ این فضا جایی است که ضربان قلب شما به فرمان شما آرام می تپد. به آن جا بروید و از دور دست، استاد معنویتان از راه می رسد و در گوشتان زمزمه می کند: «هر جا می توانید، در هر چه می توانید، به هر شکل که می توانید، هر وقت که می توانید، به همه ی اشخاصی که می توانید، و تا زمانی که می توانید، خوبی کنید» نور سفیدی فضای دلتان را آرام می کند؛ سپس بر این آرامش حاصل شده تمرکز کنید.


منبع : روزنامه آفتاب یزد، شماره 2831



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر