پنجشنبه، مرداد ۲۸، ۱۳۸۹

گفتگوی محمد نوری زاد با سایت خبری جرس در آستانه بازگشت به زندان اوین

متن این گفتگو مستقیم از سایت نوری زاد لینک شده .

دیگرانی هستند که در حوزه های فرهنگی، اقتصادی ، نظامی از بسیجیان، پاسدارها حتی طلاب و حوزه علمیه همه آنها وقتی به من مراجعه می کنند، می گویند که شما حرف و سخن ما را می گویید . منتها ما این فضا را نداریم یا اگر بگوییم کسی نمی شنود یا اگر بگوییم عرصه بر ما تنگ می شود. اینطور نیست که فقط من تنها باشم . این اتفاق، اتفاق دامنگیری است …

…شهید آوینی ; این تصور من از شناختی است که از ایشان دارم . حدااقل مکدر بودند در درون خودشان و می سوختند و حداکثرش بسیار جلوتر از من معترضانه صدای اعتراض خودشان را به همه می رساندند …


سه‌شنبه، مرداد ۲۶، ۱۳۸۹

نامه‌ آخر مرحوم سيرجانی به خامنه‌ای

در زمان شاه هم ديکتاتور مغرور بدعاقبت مي‏پنداشت با شکستن قلمها و زجر آزادگان بر دوام حکومت خود می ‏افزايد.

آدميزاده‏ ام، آزاده ‏ام و دليلش همين نامه، که در حکم فرمان آتش است و نوشيدن جام شوکران. بگذاريد آيندگان بدانند که ‏در سرزمين بلاخيز ايران هم بودند مردمی که دليرانه از جان خود گذشتند و مردانه به استقبال مرگ رفتند.

نامه‌ی آخر به آقای سيد علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ايران و تمام کردن حجت بر ايشان به عنوان ولی امر مسلمين و بلندپايه‌ترين مسئول نظام

جناب آقای خامنه ‏ای
پيام عتاب ‏آميز جناب عالی را آقای صابری برايم خواند، و متاسف شدم، نه به علت اين که مورد قهر ‏آن مقام معظم قرار گرفته ‏ام و به زودی امت هميشه در صحنه حزب‏ الله حسابم را خواهند رسيد که مرگ در راه دفاع از ‏حق شهادت است و ما مرگ شهادت از خدا خواسته ‏ايم. تاسف و تاثرم از پندارهای باطل خويش بود و اميدهای برباد ‏رفته ‏ام درباره سعه صدر جناب عالی و سرنوشتی که ملت ايران در دوران رهبری شما خواهند داشت.‏

بگذريم از لحن توهين ‏آميز پيام که حتی قاصد را شرمنده کرده بود و از هر مسلمان با تقوايی بعيد مي‏نمود تا چه رسد ‏به رهبر مسلمانان جهان. حيرتم از اين است که جناب عالی به استناد کدامين سند و قرينه و امارت مرا مرتد قلمداد ‏کرديد و نامعتقد به اسلام. اگر مستند به نوشته‏ های من است ای کاش موردش را مشخص می فرموديد، و اگر مبتنی بر ‏واردات غيبی است و اشراف بر ضماير که انالله و انااليه راجعون.‏...می ‏دانم در حکومتی که مرحوم شريعتمداری با آن مقام فقاهت، مهندس بازرگان با آن تقوای دينی و سياسی، آيت ‏الله ‏منتظری با آن سوابق مبارزاتی دق‏مرگ و خانه‏ نشين و مطرودند، تکليف امثال بنده معلوم است و بر ما کجا برازد دعوی ‏بی‏ گناهی.‏...


متن کامل نامه را در اینجا بخوانید: وبسایت مرحوم سیرجانی

دوشنبه، مرداد ۲۵، ۱۳۸۹

آیت‌ا... دستغیب: شخصی که خود را همه‌کاره مردم می‌داند مصداق شجره خبیثه است

شخصی که خود را همه کاره مردم ميداند مصداق شجره خبيثه است . آن شخصی که مدام دم از مَن می زند و خود را همه کاره مردم می داند و می گويد بايد همه از من پيروی کنند؛ يک همچين شخصی مصداق شجره (درخت) خبيثه (ناپاک ) می باشد. فقيه عادل و با تقوا کسی است که مطيع امر خدايتعالی باشد و از خصوصيات چنين شخصی اين است که هم دين خودش را حفظ می کند وهم دين مردم را و از دائره قرآن و سنت بدون توجيه خارج نمی شود. يک چنين شخصی را می گويند بصير در دين. قهرا يک همچين شخصی که بصير در دين است گول پول ورياست را نمی خورد.

خبرنگاران سبز/ سیاست:
آيت الله دستغيب يکی از مراجع تقليد شيعيان در سخنرانی ها شبهای اول، سوم وچهارم ماه رمضان در سخنان خود به موضوعاتی از قبیل قانون اساسی، ولايت فقيه و موارد مهم ديگری پرداخت. از مهمترين نکات اين سخنرانی ها ميتوان به تعيين حدود ولايت فقيه، گلايه از زندانی کردن منتقدان، لزوم عدم وابستگی مسئولين به پول و مقام، نفی خودکامگی و موارد ديگر را برشمرد. گفتنی است که در اين سخنرانی ها آيت الله دستغيب خود را در زمره مخالفان دولت قرار داده و در بخشی از سخنان خود می‌گوید: «بنايی به لشگرکشی نداريم. ما بر طبق سيره ائمه اطهار(ع) واجدادمان بايد نصيحت کنيم و هيچ وقت نه بنده و نه دوستانمان بنايی بر لشکر کشی و تهييج مردم نداشته ونداريم. خوب ما خود افراد لباس شخصی و بسيجی را مورد عتاب قرار داده که شما به جان مردم می‌افتيد و آنها را مورد ضرب وشتم قرار می دهيد آنوقت خودمان همين رويه غلط آنها را در پيش بگيريم؟!»

متن کامل این سخنرانی را در سایت خبرنگاران سبز بخوانید


تاج زاده: از همین جا آقای شریعتمداری را به یک مناظره ولو در کیهان دعوت می کنم تا معلوم شود آنچه در ۲۲خرداد ۸۸ اتفاق افتاد انقلاب مخملی بود یا کودتا

تاج زاده: از همین جا آقای حسین شریعتمداری را به یک مناظره ولو در کیهان دعوت می کنم تا معلوم شود آنچه در ۲۲خرداد ۸۸ اتفاق افتاد انقلاب مخملی بود یا کودتای یک اقلیت استبداد طلب در درون حکومت!

لحظاتی پیش از بازگشت به زندان و در گفت و گو با کلمه؛

تاج زاده: بازگشت به زندان کمترین هزینه برای اثبات کودتا در انتخابات است/

اکنون به جای آنکه هرچه سریعتر به شکایات رسیدگی شود تا تخلف و تقلب در انتخابات ریشه کن شود فرماندهان نظامی که به نظر می آید که در این پروژه شرکت داشته اند برای ما خط و نشان می کشند ، غافل از آنکه ورود هریک از فرماندهان نظامی به این وادی و توجیه اقدام سردار مشفق و تیم کودتاچی و محکوم کردن شاکیان، خود بهترین دلیل بر مداخله گسترده نظامیان در امر انتخابات است.

متن کامل این گفت و گو در اینجا: http://www.kaleme.com/1389/05/25/klm-29077

دوشنبه، مرداد ۱۸، ۱۳۸۹

اگر همت بود ، اگر باکری بود ، یا با شما نبود ، یا اگر بود در برابر شما ایستاده بود

محمد نوری زاد هنرمند و نویسنده ی آزده ای که چندی بیش نیست خارج از زندان سپاه در مرخصی به سر می برد باز هم قدم پیش گذاشته و با شجاعتی بی نظیر از زبان تک تک ما ایرانیان این بار نوک قلم هنرمندانه، منتقدانه و دلسوزانه ی خود را متوجه سپاه پاسداران کرده است ...درود بی پایان بر این حر آزاده ... خدایش نگاهبان باد:
متن کامل او با عنوان آیا از سپاه چیزی باقی مانده است را در اینجا بخوانید:

برگزیده های این متن:

اگر سپاه ، همان سپاه پیشین ما بود ، بی تفاوت از کنارهرزگی های اقتصادی آدم های ریز و درشت عبور نمی کرد. اگر سپاه ، همان سپاه پیشین ما بود ، با هربار تن فروشی دخترکان باکره ، خون می گریست . اگر سپاه ، همان سپاه پیشین ما بود ، سینه در برابر اعتیاد این همه جوان و مرد و زن سپر می کرد و گریبان می درید . اگرسپاه ، همان سپاه پیشین ما بود ، درکنار مردم قرار می گرفت و خود را خادم مردم می دانست ، نه آن که در برابر مردم بایستد . هم برسرشان بکوبد و به حبس شان دراندازد ، وهم جیبشان را خالی کند

اگر همت بود ، اگر باکری بود ، یا با شما نبود ، یا اگر بود در برابر شما ایستاده بود . و ما ، بهتر از هر کس به سرنوشت کسی که در برابر شما بایستد واقفیم . مثل نویسنده ی این سطور . ببینیم فردای انتشار این مطلب ، با او که خواستار اعتبار از دست رفته ی سپاه دیروز خویش است ، چه می کنید !

آهای ، ای همه ی سرداران سپاه ، بدانید و آگاه باشید که راز این همه اعتیاد و دریوزگی اقتصادی ، در این است که شما به مشغله های دیگری روی برده اید . هروقت درهرکجا ، از مناقصه ای پیروز باز گشتید ، به صورت پسران ودختران از دست رفته ما بنگرید و رد پای خود را در وانهادن آنان در مخمصه های خانمان سوزی که به دست شما بجان آنان افتاده ، رصد کنید .

کجایند همت های ما ؟ کجایند باکری ها و بروجردی ها و کریمی ها ی ما ؟ آهای سرداران اسکناس آلود سپاه ، شما را بخدا کاری به گذشته ی سپاه ما نداشته باشید . شما را بخیر و مارا بسلامت . شما باشید و مناقصه های پراز فریب و ارعاب ، و میلیارد میلیارد پول بی زبان مردمی که توان اعتراض ندارند . شما را بخدا راه خود را از همت ها و باکری های ما جدا سازید . نان خود را بخورید و کاری به کار پاسداران بی نشان ما نداشته باشید . بگذارید این تنها خاطره های نیک دیروز ما ، همچنان دست نخورده و نیالوده باقی بمانند . شما باشید و قراردادهای صوری و بی مناقصه ی عسلویه . شما را چه به تریلی تریلی انواع مواد افیونی که در امنیت کامل وارد کشور می شوند و درامنیت کامل نیز همگان جوانان ما را می بلعند . شما باشید و قدرت مخوفی که در سایه پرورانده اید . شما را چه به نگرانی از مردمی که از دست رفته اند و عمده ی علائق خود را از اسلام و انقلاب و امام و آینده به دور انداخته اند.



سه‌شنبه، مرداد ۱۲، ۱۳۸۹

میرحسین موسوی: آیا برهانی روشن تر از دروغ بزرگ اخیر این آقا برای تقلب در انتخابات می توان آورد؟

میرحسین موسوی در بخش دیگری از سخنانش به اظهارات اخیر آقای جنتی اشاره و اضافه کرد” دروغ هم یکی از این ظلم هاست که در هر زمانی بد است. مخصوصا اگر این دروغ از دهان دبیرشورای نگهبان قانون اساسی و امام جمعه پایتخت باشد. کسی که باید امانتدار آرای مردم و پاسدار اصول قانون اساسی و میثاق ملی باشد.آیا برهانی روشن تر از دروغ بزرگ اخیر این آقا برای تقلب در انتخابات می توان آورد؟ مخصوصا اگر در نظر بیاوریم که این اولین خلاف گویی ایشان نیست.”

به گزارش خبرنگار کلمه، میرحسین موسوی این سخنان را در دیدار با جمعی از ایثارگران در هفته جاری (10مرداد ماه 1389) بیان کرد و فاجعه کهریزک، حمله به کوی دانشگاه و فاجعه کنونی زندان ها را نمونه کامل سبعیت و زشتی همه گرایش های اقتدارگرایانه و فرعونیت دانست و آن را ادامه اندیشه دبیر شورای نگهبان و شاگردان او دانست .موسوی در این دیدار تاکید کرد: “فاجعه ای که اکنون در زندان ها رخ می دهد ادامه اندیشه دبیرشورای نگهبان و شاگردان این چنینی اوست. فاجعه کهریزک و حمله به کوی دانشگاه و حمله به مردم نتیجه چنین نگرشی است که به خوبی در آن سبعیت و زشتی همه گرایش های اقتدارگرایانه و فرعونیت را می توان دید.”

متن کامل سخنان میرحسین موسوی در جمع ایثارگران را می توانید در لینک زیر بخوانید:

http://www.kaleme.com/1389/05/11/klm-27553

پیوست: احمد جنتی اخیرا در سخنرانی خود در مسجد جمکران قم ادعا کرد که سران فتنه یک میلیارد دلار از آمریکا و عربستان سعودی برای براندازی نظام دریافت کرده اند، و قرار بوده که 50 میلیارد دلار دیگر هم پس از براندازی کامل نظام دریافت کنند. اصلاح طلبان خواستار این شده اند که قوه ی قضاییه این مساله را به طور جدی پی گیری کند .