چهارشنبه، تیر ۱۶، ۱۳۸۹

به گزارش شاهدان عینی : صدای هو کردن نیروی انتظامی توسط بازاریان و مرگ بر دیکتاتور می آید


اعتراضات بازاریان تهران، از صبح سه شنبه ١۵ تیرماه ۸۹ و از بازار طلا و پارچه آغاز شد، که با تعطیلی و تحصن کسبه، این نقطه مهم، نیمه تعطیل، بحرانی و دستخوش نا آرامی گردید.

بنا به گزارش شاهدان عینی و منابع خبری جرس، بازار تهران برای دومین روز از اعتراض بازاریان به دولت، همچنان در ا نا آرامی به سر می برد.

اصناف با تعطیل کردن مغازه های خود، نسبت به میزان قانون مالیات مستقیم اصناف، توسط دولت اعتراض دارند.

به گزارش جرس، این اعتراضات امروز (چهارشنبه) نیز ادامه داشت و اعتصاب بازاریان به بخش های دیگر سرایت کرد؛ که نتیجتا جمعی از بازاریان دیگر، در اعتراض به سیاستهای مالیاتی دولت، دست از کار کشیدند .

این در حالی است که تلویزیون دولتی ایران شامگاه سه شنبه اعلام کرد که “دولت هیچ برنامه ای برای افزایش مالیات نخواهد داشت.”

این گزارش حاکیست که نیروی انتظامی با بلندگو از بازایان خواست که مغازه های خود را بازکنند و به اعتصاب خاتمه دهند.

گزارش شاهدان عینی حاکیست از محوطه سرای پارچه فروشان، پاساژ قائم، بازار قماش و پرده و بازار عباس آباد صدای هو کردن نیروی انتظامی توسط بازاریان و مرگ بر دیکتاتور می آید.

گفتنی است روز گذشته رییس اتحادیه کشوری لوازم خانگی به ایسنا گفته بود: به جرات اعلام می کنم که اگر مسئولان هرچه سریع‌تر چاره‌ای نیاندیشند و تصمیم شایسته و متناسب با حال اصناف اتخاد نشود، وضع بازار بدتر از این خواهد شد.

تابستان سال ۸۷ نیز، بخش اعظمی از بازارهای تبریز، اصفهان و تهران، در اعتراض به تصمیم دولت مبنی بر اجرا و اخذ “مالیات بر ارزش افزوده”، دست به اعتصاب زده بودند؛ که در نهایت دولت آن را معلق کرد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر